Március közepén, ahogy a karantén kezdődött mindenhonnan özönlöttek a home office tippek. Okkal, hiszen erre kellett berendezkedni. Ugyanakkor gyakorló "home officier"-ként sok olyan jótanácsot is láttam, ami a realitástól távol esik. Főleg úgy, hogy ez a home office, nem az a home office, amit megszoktunk. Ez karantén. Ezért bár sok klasszikus home office tapasztalat átemelhető lett, mégsem teljesen egy pozitív lehetőségről beszélhetünk, mint pár hónappal ezelőtt.
Kezdeményezést indítottunk, hogy írjátok meg Ti, akik kényszerűen ebben éltek már pár hete, hogy mi is van ezzel a home office-szal. Szóval íme a Ti nyilatkozataitok. Ezúton is köszönjük az aktivitást! Két cikkben fogjuk bemutatni a válaszokat, így mindenkinek minden mondatát meg tudjuk jeleníteni.
A legfontoabb következtetés: Szerencsére alkalmazkodó képesek vagyunk, így mára lassan mindenki berendezkedett ehhez, és ezt a válaszaitok is mutatják.
Na, de nem is kommentálnám sokat, olvassátok. 🙂
Kik és hogyan jeleztetek vissza?
Magát a kérdőívet 6-an töltöttétek ki (5 férfi és 1 nő). 29-38 év közötti emberek. És mindössze egy ember volt, aki gyermekkel él egy háztartásban.
Néhány emberrel, akivel egyébként is tartjuk szakmailag a kapcsolatot, telefonon beszéltünk. Elsősorban a kérdőív adatait fogjátok látni és a cikk végén lesz egy külön bekezdés a telefonos interjúkról.
Mi a legnehezebb számodra a home office-ban?
- Távolról nem tudom a gyártáshoz kötött feladatokat elvégezni.
- Az egyik munkatársam nem túl aktív, így nehezebb a kommunkáció.
- Egysikú napok. Monoton napi és hetirend.
- Küzdök a technikai problémákkal (telefon, skype, zoom), lassú céges rendszer és internet.
- Az irodai brainstorming hiánya.
- Sokszor nem tudom tervezni a napom, mert random jönnek be konzultációk.
Mi az, ami könnyebb számodra a home office-ban a munkahelyhez képest?
- Meg tudom tartani azokat a pihenőidőket - óránként 10 perc - ami a hatékony munkához kell.
- A napközbeni rövidebb szabad perceket be tudom osztani másra.
- Nincs elvesztegetett napi bejárási idő (2*1óra).
- Jobban tudok koncentrálni mint az open office-ban.
- A delutani naptime 🙂 viccet félretéve, az ügyfelekkel való kapcsolattartás.
- Kevesebb személyes kontaktus.
Mi hiányzik legjobban a home office-ban?
- Gyors kontaktok - kérdések, válaszok 1-1 gyors kérdésre. Helyben megnézni valamit.
- A munkahelyi légkör.
- A napi lépésszám... 🙂 A homeoffice jó, munka után bent maradni és nem elhagyni a házat nehéz.
- Hiányoznak a személyes kapcsolatok, mind a szakmai egyeztetések, mind a szünetidő kollégákkal való eltöltése.
- Social life a munkaidő után. Ami így egy megszűnt fogalom. Már a munkaidő.
- Az, hogy elinduljak otthonról párszor munkába, metakommunikáció csökkent megértése, folyosói beszélgetések.
No igen, a legtöbb hiányzó dolog inkább a karantén hozadéka és nem a home office-é.
Mi nem hiányzik egyáltalán a home office-ban?
- A főnököm.
- Közlekedés, dugók, céges események, felesleges céges utak. Mind előny, hogy nincs.
- A napi 1.5-2 óra utazási idő, amit most magamra, a családomra fordítok.
- Másokhoz való alkalmazkodás. 2 megbeszélés közötti időt jelentősen le lehet csökkenteni, mivel másnak sincsenek fix dolgai, programjai.
- A megzavarások személyesen.
Ezt akár freelancer-ek is írhatták volna. 🙂
A Te "kulisszatitkod" a home office-ban? Vagyis, amit mások nem látnak, de Te mégis úgy csinálod.
- Mindig elérhető vagyok: azonnali üzenetküldés, email, telefon.
- Edzés délutánonként, nem kell estére hagynom és hullafáradtan rávenni magam.
- Rendszeresen tartok pár perc szünetet, kinyújtóztatom a lábam, játszok kicsit a kutyával, iszok egy kis vizet. Tartok legalabb fél óra ebédidőt, amit nem a gép előtt töltök. Nem hagyom ki a délutáni kb. 15 perces kávézást.
- Még korábban kelek, mert reggel extrán produktív vagyok.
- Határok, keretek tartása, amennyire csak lehet időben és térben.
Gondolom mostanra mindenki elrendezte azokat a helyeket, ahol komfortosan tud dolgozni az otthonában.
Vezetőktől és szolgáltatóktól többször hallottam már, hogy szinte folyamatosan elérhetővé tették magukat a különböző felületeken. Ezzel is vállalva azt, hogy az embereiket és ügyfeleiket még jobban támogassák.
A további válaszok összefoglalóját hamarosan olvashatjátok. Addig is nézzetek szét a többi cikk között.