Egy jól megfogalmazott és a megfelelő helyen közzétett hirdetés hamar bevonzza a legideálisabb kompetenciákkal bíró jelölte(ke)t. Akár kkv-nál, akár multinál dolgozol van néhány dolog, amelyre ugyanúgy oda kell figyelned. Mennyivel jobb és könnyebb több ígéretes jelölt közül választani, mint a nem megfelelőket meghallgatni. Egy álláshirdetés megírása nem varázslat. Kell rá felkészülési idő és utánajárás, de nem kell hozzá marketing vagy HR szakembernek lenned.
Ciki, cuki és gagyi
Ugye te sem szeretnéd, ha a potenciális jelentkezőidből a hirdetésed kínos érzéseket váltanának ki? Cukira, cikire vagy gagyira sikerült a hirdetés a visszajelzések alapján? Szánj a hirdetésre időt! Íme néhány egyszerű, de lényeges információ, amellyekkel hatékonyabb lehetsz.
A hirdető cégről rövid és lényegre törő információ, számokkal tarkítva.
- Tehát az, hogy mi a cég profilja legyen egyértelmű. A számos nemzetközi díjjal rendelkező helyett inkább írd le, hogy mik ezek a díjak. Vagy a legmodernebb technológiát használó sem egyértelmű. Számokkal dolgozni kifizetődő, hiszen ezek megragadják a jelentkező figyelmét. A te döntésed, hogy ezt mennyire tünteted fel. Ha feltünteted akkor ne a honlapról kimásolt szöveg legyen. Pozíciótól is függ, néha elegendő egy link, amelyik átirányít a weboldalra.
Kit keresek? A jelöltről írt elvárások, előnyt jelent rész.
- Határozd meg konkrétan az elvárásaidat az álláshirdetés megírása előtt. Melyek azok a kompetenciák amelyek fejleszthetők és mik azok amik nem. Ezekkel légy tisztában már az álláshirdetés megíráskor is.
- 3-4 év releváns szakmai tapasztalat hasonló területen - Ez mit takar pontosan? Konkretizáljuk azt, hogy mi minősül relevánsnak és hasonló területnek. Nem baj, ha ez 2-3 mondatba fér bele.
- Végzettség: felsőfokú - Szükséges-e egyáltalán külön feltüntetned? Nyilván vannak munkakörök, amelyeknél ez alap elvárás. Ha igen, akkor kérd be az ezt igazoló dokumentumot.
- Az ideális jelölt csapatjátékos - Miért fontos ez? Inkább írd azt, hogy a munkavégzés 3-4 fős csapatban történik, tehát elengedhetetlen a folyamatos kommunikáció és együttműködés.
- Az ideális jelölt képes az önálló precíz munkavégzésre - Miért önálló? Döntéseket ő hozza meg? Vagy egyedül ül az irodában? Nagyon nem mindegy.
Mit adsz? A munkakörről és a juttatásokról.
- Mit takar a munkakör. Ha már itt tisztán, pontosan leírod sokkal könnyebb a jelentkezőnek is tisztán látnia. Például a hangzatos pozícióneveket fejtsd ki!
- Kapcsolattartás a megrendelőkkel - Ha nem titkos írjuk le, hogy kik ők. Könnyebb, nehezebb velük kommunikálni? Mit kell tudni róluk?
- Adminisztratív feladatok- A munkaidő hány százalékában? Mennyire monoton?
- Nincs információ a bérről - Írd le pontosan a bért vagy a bérsávot. Így a jelentkező reálisan be tudja pozícionálni a betölteni kívánt munkakörrel járó fizetséget. Miért jobb egy bérsáv? Ha van mozgástér a fizetésben, adhatunk többet, vagy kevesebbet.
- Munkavégzés helye és ideje: Budapest- Írd le a pontos a helyet, illetve a munkaidő kereteit! Ha esetleg van lehetőség rugalmas munkaidőre, ezt is fejtsd ki. Például home office, heti hány alkalommal?
Hatékonyan, tudatosan
Érdemes a jelölteknek egy rövid szakmai tesztet és/vagy telefonos előszűrőt biztosítani a személyes találkozó előtt, hogy valóban olyanokra szánd rá az időt, akik akarják az állást. Nem a hangzatos körmondatok csábítanak senkit arra, hogy egy álláshirdetésre jelentkezzen, még egy Y generációst sem. Hanem a konkrét és valós adatok. Valószínű, hogy te nem robotot, birkát vagy bohócot keresel...
Lényeges tehát, hogy tudatosan tervezd az álláshirdetést is! Számos kiadvány segít, hogy átgondoltan a megfelelő embert érje el a hirdetésed. Érdekes ötleteket találsz például itt.
Ha úgy érzed, hogy fejlődnél a HR-es témákban, feladatokban fordulj hozzánk bizalommal.